vissza az előző oldalra

Kisebb plasztikai beavatkozásokra ösztönöz a szelfikultúra

Cikkek
2017. március 14.

Egyre többen keresnek minimálisan invazív, tehát nem műtéti eljárásokat a szépülésre, mert a tükörben is azt szeretnék látni, mint az Instagram-filterekkel szerkesztett képeken.

Az Amerikai Arcplasztikai és Arcrekonstrukciós Sebészek Társaságának (Academy of Facial Plastic and Reconstructive Surgery) legújabb felmérése szerint a megkérdezett orvosok több mint kétötöde nyilatkozta: a hozzájuk forduló páciensek egyik legfőbb motivációja, hogy jobban szeretnének kinézni a szelfiken, amiket közzétesznek a közösségi médiában – főleg az Instagramon, a Snapchaten és a Facebookon.

„Az emberek folyton látják a saját arcukat a Facebookon” – magyarázza Dr. Fred Felok, a társaság elnöke, aki szerint a sok kép között óhatatlanul akadnak előnytelenebbek, és azok szembesítik a felhasználókat a vélt vagy valós hiányosságaikkal.

Az amerikaiak körében gyakori, hogy a közösségi médián keresztül keresnek plasztikázott hírességeket inspirációszerzés céljából, illetve akár annak is utánanéznek, hogy ki végezte el rajtuk az adott műtét(ek)et. A plasztikai sebészek egy része nem rest kihasználni a lehetőséget: Dr. Michael Salzhauer például eddig több mint félmillió követőre tett szert az Instagramon, ráadásul a Snapchaten is közvetít.

Noha a plasztikai beavatkozások száma több mint a kétszeresére nőtt 2000 óta az Amerikai Egyesült Államokban, az arányok változnak, hiszen az arcplasztikai sebészek kétharmada azt mondja, hogy ma már a nem műtéti módszerek, például a hialuronsavas ránctalanítás vagy ajakfeltöltés, illetve a botox a leggyakoribb a praxisukban. Ebben pedig óriási az olyan valóságshow-hősök szerepe, akik nyíltan vállalják, hogy rendszeresen igénybe vesznek ilyet – elég csak Kylie Jennerre vagy a Kardashian-család többi tagjára gondolni.

„Az öregedés korai szakaszaiban sokan használnak botoxot, töltőanyagokat, valamint hámlasztó vagy lézeres kezeléseket a ráncképződés visszaszorításának érdekében, így jelentősen kitolható a későbbi műtét szükségessége” – fogalmaz Dr. Debra Johnson, az Amerikai Plasztikai Sebészek Társaságának (ASPS) elnöke.

Az ASPS-nél jelenleg folyamatban van a közösségi médiára vonatkozó szakmai irányelvek kidolgozása, ám az biztos, hogy előremutató kezdeményezésnek tartják a páciensek és az érdeklődők tájékoztatásának ezen formáját. Már csak annyi a kérdés, hogy a sztárok vagy az ismerősök szelfijeitől hány kattintással lehet eljutni a hiteles plasztikai sebészeti információkig.

További hírek:

Kapcsolódó beavatkozások:



Feliratkozás új bejegyzésekre

Thanks for subscribing!


Utolsó bejegyzés

Orvosunk, dr. Magyar Sarolta a Miss Fit 2018. zsűrijében

Az idén is megrendezésre került JutaVit MissFit verseny döntőjén ismét a zsűri tagjai közt szerepelhetett a Prémium Plasztikai Sebészet képviseletében dr. Magyar Sarolta. Idén sem volt könnyű dolga a zsűrinek. Végül örömmel...